CĂRȚI POȘTALE


Colecția Andrei Ștomff

AUTOPORTRET

  • Nume actual subiect: Autoportret: lucrare realizată de Theodor Pallady
  • Descriere: Pictorul reprezentat bust, din trei sferturi. În mâna dreaptă ține paleta, în stânga o pensulă. Desenul accentuat cu creion. Fondul albastru. Semnat stânga spre mijloc, în creion: TPa...(llady șters) și însemnare autografă, semnat în monogram și datat dreapta spre mijloc, în creion: "Il m'a eu"/T. Pallady/(19)42.
  • Autor subiect: Theodor Pallady
  • Datare subiect: 1942
  • Fișă obiect clasat: [1]

    1. pictura--Pallady-Theodor--Autoportret

  • Tip imagine: color
  • Observații: Theodor Pallady a fost un pictor român, membru al avangardei artistice românești. Cu o formație complexă, provenită din rigoarea școlii germane unită cu simbolismul promovat de Moreau, folosind experimentele din cadrul curentului Art Nouveau și ale prietenilor săi, care vor pune bazele fovismului, Pallady își găsește curând drumul său propriu. Prietenia sa cu Matisse, legăturile cu spiritul artei franceze explică numeroasele raporturi cu ceea ce se va numi École de Paris. Totuși Pallady nu va adera la programul estetic promovat de aceste curente artistice. Aspirația către o arhitectură simplă, către o logică liniară a proporțiilor domină arta lui Pallady, care refuză grandilocvența, sentimentalitatea și pitorescul ieftin, făcând evidentă orientarea sa structurală spre compoziția clasică. Sensibilitatea sa controlată este dublată de o supremă asceză a spiritului, într-o unitate care îl distinge de lirismul post-impresionist. Predilecția lui Pallady pentru natura moartă denotă dorința de a reda într-un tablou un fragment din realitatea universală, în toată poezia și armonia sa. Renunțarea la pictarea peisajelor naturale dă impresia unei căutări a semnificației concentrate în corola unei flori, într-un fruct sau în frunzele adăugate obiectelor cotidiene. Aportul picturii lui Cézanne nu este de loc neglijabilă pentru formația lui Pallady, însă cu siguranță reflexiile sale asupra picturii medievale române au jucat un rol tot atât de important. Pentru peisajele sale pariziene, Pallady alegea mai ales locurile din vecinătatea Senei, atât pentru a sugera tremorul luminii pe suprafața apei, cât și pentru a reda planurile unui peisaj, unde zidăria caselor, frunzișul arborilor, mișcarea orizontală a fluviului formează o gamă de culori perfect unitară într-o imagine coerentă. Theodor Pallady rămâne fără îndoială unul din cei mai prestigioși artiști moderni, păstrându-și întreagă ambiția de a fi un pictor "din toate timpurile".
  • Descriptori: Theodor Pallady; autoportret; pictură; ulei și creion pe hârtie lipită pe carton; artă grafică; ulei și creion; portret; portret de bărbat; pictură impresionistă; impresionism; pictor; bărbat;
  • Expediată: Nu

Localizare
  • Regiune/Zona geografica /Context spatial: Muntenia
  • Localitate: București Sectorul 1
  • UAT: Municipiul București
  • Județ: București
  • Adresa actuala: Calea Victoriei nr. 49-53
  • Adresa initiala: Calea Victoriei nr. 49-53
  • Stat: România

SIMILARE
STOMFF_CP_9_0075_a_000385;STOMFF_CP_9_0076_r_000385 STOMFF_CP_9_0105_a_000399;STOMFF_CP_9_0106_r_000399 STOMFF_CP_9_0105_a_000399;STOMFF_CP_9_0106_r_000399 STOMFF_CP_9_0107_a_000400; STOMFF_CP_9_0108_r_000400 STOMFF_CP_11_ 0055_a_000496; STOMFF_CP_11_ 0056_r_000496 STOMFF_CP_14_0109_a_000648;STOMFF_CP_14_0110_r_000648 STOMFF_CP_17_0193_a_000893; STOMFF_CP_17_0194_r_000893 STOMFF_CP_17_0205_a_000899; STOMFF_CP_17_0206_r_000899