CĂRȚI POȘTALE


Colecția Andrei Ștomff

BISERICA DIN MORET

  • Nume actual subiect: Biserica din Moret: pictură realizată de Alfred Sisley (1830 - 1899)
  • Descriere: Unul dintre tablourile pictate de Sisley spre sfârșitul vieții – Biserica din Moret iarna, ulei pe pânză, 81 x 66 cm – se află în patrimoniul Muzeului Național de Artă al României, provenit din splendida colecție a lui Anastase Simu. Un peisaj citadin, concentrat în prezența compactă a unui edificiu – biserica Notre-Dame – întinsă pe aproape întreaga suprafață a pânzei. Spațiul dislocat de blocul monolit se recompune într-un crâmpei de perspectivă citadină, cu o pondere aproape insignifiantă în economia imaginii. Cele câteva case din stânga, colțul unui șopron în dreapta și tușele-personaje contextualizează acest complex arhitectură-cer, construind portretul unui loc: Moret-sur-Loing, un burg medieval din Île-de-France, patria arhitecturii.
  • Autor subiect: Alfred Sisley
  • Datare subiect: 1893
  • Tip imagine: color
  • Observații: Din colectivitatea de odinioară, Alfred Sisley (1839-99) este probabil singurul artist angajat până la sfârșit în „poetica” impresionistă. Opera sa, acumulându-se, traversează anumite etape, interpretate ulterior în cheia declinului sau, dimpotrivă, a maturității. Ea rămâne, însă, coerentă în sine și cu mizele inițiale ale picturii impresioniste:lucrul în natură (plein air), deplina libertate compozițională, tematică și tehnică, „traducerea” cromatică a fenomenelor atmosferice etc. Sisley, pe de altă parte, a avut neșansa de a fi constant evaluat în relație cu Monet, companionul întâlnit în atelierul lui Charles Gleyre, alături de care lucrează o vreme, într-o formidabilă simbioză formativă. Dincolo de această grilă interpretativă, o mai adecvată examinare a resorturilor picturii sale ar trebui să vizeze raportarea artistului la peisaj – cu rarisime excepții, unicul subiect abordat – precum și modul în care, asimilând lecția peisagiștilor englezi (Turner și Constable) și cea a Școlii de la Barbizon (îndeosebi formula lui Corot), reușește să adapteze sensibilitatea „modernă” la tiparele peisajului „clasic” .
  • Descriptori: Muzeul Național de Artă al României; București; muzeu; artă; Alfred Sisley; pictură; artă plastică; pictură impresionistă; impresionism; pictură în ulei; vedere; biserică; Biserica din Moret; Moret; impresionism francez; pictor francez;
  • Expediată: Nu

Localizare
  • Regiune/Zona geografica /Context spatial: Muntenia
  • Localitate: București Sectorul 1
  • UAT: Municipiul București
  • Județ: București
  • Adresa actuala: Calea Victoriei nr. 49-53
  • Adresa initiala: Calea Victoriei nr. 49-53
  • Stat: România

SIMILARE
STOMFF_CP_117_a_000056; STOMFF_CP_118_r_000056 STOMFF_CP_119_a_000057; STOMFF_CP_120_r_000057 STOMFF_CP_159_a_000077; STOMFF_CP_160_r_000077 STOMFF_CP_2_123_a_000161; STOMFF_CP_2_123_r_000161; STOMFF_CP_2_121_a_000160; STOMFF_CP_2_121_r_000160; STOMFF_CP_2_115_a_000157; STOMFF_CP_2_115_r_000157; STOMFF_CP_2_113_a_000156; STOMFF_CP_2_113_r_000156; STOMFF_CP_2_109_a_000154; STOMFF_CP_2_109_r_000154