Nume actual subiect: Flori galbene: pictură realizată de Theodor Pallady
Descriere:
Cadru de natură statică cu un n vas cu flori galbene, o farfurie cu fructe și o carte deschisă pe o masă, pe fundalul unui perete dungat. Pictura este bogată în culoare și textură, dându-i o calitate expresivă. Florile galbene sunt focusul central; ele au centre portocalii și sunt luxuriante și vibrante. Vasul este alb și stă pe o față de masă roșie, ornamentată cu modele complexe. În dreapta vasului, există o carte deschisă cu pagini negre și marcaje sau evidențieri galbene; adaugă un element de mister sau curiozitate intelectuală scenei. În fața cărții, există o farfurie albă care conține două pere (una verde și una galbenă) împreună cu un alt obiect nedefinit. Fundalul prezintă dungi verticale albastre care contrastează puternic cu tonurile calde ale florilor și fructelor, creând interes vizual. Semnat stânga jos spre mijloc: T Pallady.
Observații:
Theodor Pallady a fost un pictor român, membru al avangardei artistice românești. Predilecția lui Pallady pentru natura moartă denotă dorința de a reda într-un tablou un fragment din realitatea universală, în toată poezia și armonia sa. Renunțarea la pictarea peisajelor naturale dă impresia unei căutări a semnificației concentrate în corola unei flori, într-un fruct sau în frunzele adăugate obiectelor cotidiene. Aportul picturii lui Cézanne nu este de loc neglijabilă pentru formația lui Pallady, însă cu siguranță reflexiile sale asupra picturii medievale române au jucat un rol tot atât de important.
Pentru peisajele sale pariziene, Pallady alegea mai ales locurile din vecinătatea Senei, atât pentru a sugera tremorul luminii pe suprafața apei, cât și pentru a reda planurile unui peisaj, unde zidăria caselor, frunzișul arborilor, mișcarea orizontală a fluviului formează o gamă de culori perfect unitară într-o imagine coerentă.
Theodor Pallady rămâne fără îndoială unul din cei mai prestigioși artiști moderni, păstrându-și întreagă ambiția de a fi un pictor "din toate timpurile".