CĂRȚI POȘTALE


Colecția Andrei Ștomff

TULCEA

  • Nume actual subiect: Hotel Delta Tulcea; Gara Tulcea Oraş; Hotel Delta Tulcea; Casa de Cultură a Sindicatelor Tulcea; Portul Tulcea
  • Descriere: Colaj cu vedere din orașul Tulcea, din zona falezei Dunării. În registrul superior, în partea stângă este suprins un colț al clădirii Hotelului Delta și piațeta din fața hotelului cu spații verzi, amenajate cu flori și trecători. Tot în registrul superior, central este suprinsă de la semidistanță clădirea Gării din Tulcea, dinspre Strada Lacul Ciuperca, cel mai probabil din zona în care se află astăzi Statuia lui Mircea cel Bătrân. Surprinde intrarea principală în clădirea gării. În partea superioară, în partea dreaptă se observă rondul din fața Hotelului Delta, cu zone amenjate cu flori, punctul central al imaginii fiind reprezentat de clădirea hotelului, un exemplu reprezentativ al arhitecturii din anii 60. În registrul inferior, în partea stângă este clădirea Casei de Cultură a Sindicatelor din Tulcea, văzută dinpsre Strada Isaccea, de pe o alee amenajată cu flori roșii. Tot în registrul inferior, în partea dreaptă este o vedere cu o porțiune din Portul Tulcea, cu Hotelul Delta în planul îndepărtat.
  • Datare subiect: post 1975
  • Tip imagine: color
  • Observații: Hotelul Delta din Tulcea a fost primul mare bloc construit pe faleza dunăreană din oraș marcând astfel începutul unei transformări radicale a peisajului tulcean de la malul Dunării. Până la începutul anilor 60 zona era populată cu case, însă dintr-o zonă cochetă așa cum era la începutul secolului ajunge să aibă mai mult aspectul unui maidan în perioada postbelică. Acesta a fost și pretextul folosit de autorități pentru a începe reconstrucția orașului Tulcea, precum și a celorlalte orașe din România pentru a se alinia la modelul socialist al vremii. Locul vechilor case trebuia luat de blocuri, care trebuiau să devină un nou centru civic. Proiectul construcției hotelului Delta a fost finalizat în 1964 iar construcția a durat între 1965 și 1968. În fața hotelului a fost de asemenea amenajată o grădină devenit acum părculețul „Trei fântâni”. Clădirea hotelului a mai suferit transformări după 1990 când i se adosează un nou corp. Gara Tulcea Oraș este unul din cele mai importante noduri de transport ale orașului dunărean. Aici funcționează principala haltă CFR cât și o autogară. Se află pe faleza orașului, în apropierea portului. La începutul anilor 60 zona devenise un maidan plin cu butuci din lemn, cărbuni și gunoaie. Ideea construirii gării i se atribuie chiar lui Gheorghe Gheorghiu Dej care vizitează zona în această perioadă. Construcția gării s-a realizat între 1970 și 1972, fiind realizată după planurile arhitectei Irina Rosetti. Construcția marchează și o îndepărtare de la canoanele arhitecturii realist socialiste, specifice anilor 60. Clădirea are forma unei ambarcațiuni, în plan trilobat frumos proporționată atat în plan cât și volumetric. Tot în apropierea falezei, dar mai spre centrul orașului se află Casa de Cultură a Sindicatelor, o altă construcție a anilor 60 din perioada de transformare a orașului Tulcea. Arhitectura este specifică arhitecturii utilitariste specifice realismului socialist. A fost construită în 1965 după planurile arhitecților Dan Rusovan, Lutfi Sefchi și Maria Lăcătuș.
  • Descriptori: Hotel Delta Tulcea; Gara Tulcea; hotel; gară; peisaj urban; Casa de Cultură a Sindicatelor Tulcea; Portul Tulcea; port; arhitectură urbană; arhitectură utilitară; faleza Dunării; urban; Dunăre; Tulcea; peisaj riveran; Tulcea;
  • Editura: Editura Meridiane
  • Expediată: Da
  • Data expedierii: 10 aprilie 1976

Localizare
  • Regiune/Zona geografica /Context spatial: Dobrogea
  • Localitate: Tulcea
  • UAT: Municipiul Tulcea
  • Județ: Tulcea
  • Adresa actuala: Strada Isaccei nr. 2; Strada Portului nr. 6; Strada Isaccei nr. 2; Strada Isaccei nr. 16; Portul Tulcea
  • Stat: România

SIMILARE
STOMFF_CP_8_0010_a_000320;STOMFF_CP_8_0002_r_000314 STOMFF_CP_8_0018_a_000325; STOMFF_CP_8_0002_r_000314 STOMFF_CP_8_0020_a_000326; STOMFF_CP_8_0002_r_000314 STOMFF_CP_8_0021_a_000327; STOMFF_CP_8_0002_r_000314 STOMFF_CP_8_0023_a_000328; STOMFF_CP_8_0002_r_000314 STOMFF_CP_8_0041_a_000342; STOMFF_CP_8_0002_r_000314 STOMFF_CP_13_ 0071_a_000566;STOMFF_CP_13_ 0072_r_000566 STOMFF_CP_17_0149_a_000871; STOMFF_CP_17_0150_r_000871