CĂRȚI POȘTALE


Colecția Andrei Ștomff

BISERICA DIN MORET

  • Nume actual subiect: Biserica din Moret: pictură realizată de Alfred Sisley (1830 - 1899)
  • Descriere: Unul dintre tablourile pictate de Sisley spre sfârșitul vieții – Biserica din Moret iarna, ulei pe pânză, 81 x 66 cm – se află în patrimoniul Muzeului Național de Artă al României, provenit din splendida colecție a lui Anastase Simu. Un peisaj citadin, concentrat în prezența compactă a unui edificiu – biserica Notre-Dame – întinsă pe aproape întreaga suprafață a pânzei. Spațiul dislocat de blocul monolit se recompune într-un crâmpei de perspectivă citadină, cu o pondere aproape insignifiantă în economia imaginii. Cele câteva case din stânga, colțul unui șopron în dreapta și tușele-personaje contextualizează acest complex arhitectură-cer, construind portretul unui loc: Moret-sur-Loing, un burg medieval din Île-de-France, patria arhitecturii.
  • Autor subiect: Alfred Sisley
  • Datare subiect: 1893
  • Tip imagine: color
  • Observații: Din colectivitatea de odinioară, Alfred Sisley (1839-99) este probabil singurul artist angajat până la sfârșit în „poetica” impresionistă. Opera sa, acumulându-se, traversează anumite etape, interpretate ulterior în cheia declinului sau, dimpotrivă, a maturității. Ea rămâne, însă, coerentă în sine și cu mizele inițiale ale picturii impresioniste:lucrul în natură (plein air), deplina libertate compozițională, tematică și tehnică, „traducerea” cromatică a fenomenelor atmosferice etc. Sisley, pe de altă parte, a avut neșansa de a fi constant evaluat în relație cu Monet, companionul întâlnit în atelierul lui Charles Gleyre, alături de care lucrează o vreme, într-o formidabilă simbioză formativă. Dincolo de această grilă interpretativă, o mai adecvată examinare a resorturilor picturii sale ar trebui să vizeze raportarea artistului la peisaj – cu rarisime excepții, unicul subiect abordat – precum și modul în care, asimilând lecția peisagiștilor englezi (Turner și Constable) și cea a Școlii de la Barbizon (îndeosebi formula lui Corot), reușește să adapteze sensibilitatea „modernă” la tiparele peisajului „clasic” .
  • Descriptori: Muzeul Național de Artă al României; București; muzeu; artă; Alfred Sisley; pictură; artă plastică; pictură impresionistă; impresionism; pictură în ulei; vedere; biserică; Biserica din Moret; Moret; impresionism francez; pictor francez;
  • Expediată: Nu

Localizare
  • Regiune/Zona geografica /Context spatial: Muntenia
  • Localitate: București Sectorul 1
  • UAT: Municipiul București
  • Județ: București
  • Adresa actuala: Calea Victoriei nr. 49-53
  • Adresa initiala: Calea Victoriei nr. 49-53
  • Stat: România

SIMILARE
STOMFF_CP_125_a_5586; STOMFF_CP_126_r_5586 STOMFF_CP_227_a_5637; STOMFF_CP_228_r_5637 STOMFF_CP_353_a_5700; STOMFF_CP_354_r_5700 STOMFF_CP_401_a_5724; STOMFF_CP_402_r_5724 STOMFF_CP_37_a_6431_pestera; STOMFF_CP_38_r_6431_pestera STOMFF_CP_001_a_Biserica_Dragoș_Vodă_7876; STOMFF_CP_002_r_Biserica_Dragoș_Vodă_7876 STOMFF_CP_003_a_Biserica_Dragoș_Vodă_7877; STOMFF_CP_004_r_Biserica_Dragoș_Vodă_7877 STOMFF_CP_005_a_Biserica_evanghelică_7878; STOMFF_CP_006_r_Biserica_evanghelică_7878