CĂRȚI POȘTALE


Colecția Andrei Ștomff

AUTOPORTRET

  • Nume actual subiect: Autoportret: lucrare realizată de Theodor Pallady
  • Descriere: Pictorul reprezentat bust, din trei sferturi. În mâna dreaptă ține paleta, în stânga o pensulă. Desenul accentuat cu creion. Fondul albastru. Semnat stânga spre mijloc, în creion: TPa...(llady șters) și însemnare autografă, semnat în monogram și datat dreapta spre mijloc, în creion: "Il m'a eu"/T. Pallady/(19)42.
  • Autor subiect: Theodor Pallady
  • Datare subiect: 1942
  • Fișă obiect clasat: [1]

    1. pictura--Pallady-Theodor--Autoportret

  • Tip imagine: color
  • Observații: Theodor Pallady a fost un pictor român, membru al avangardei artistice românești. Cu o formație complexă, provenită din rigoarea școlii germane unită cu simbolismul promovat de Moreau, folosind experimentele din cadrul curentului Art Nouveau și ale prietenilor săi, care vor pune bazele fovismului, Pallady își găsește curând drumul său propriu. Prietenia sa cu Matisse, legăturile cu spiritul artei franceze explică numeroasele raporturi cu ceea ce se va numi École de Paris. Totuși Pallady nu va adera la programul estetic promovat de aceste curente artistice. Aspirația către o arhitectură simplă, către o logică liniară a proporțiilor domină arta lui Pallady, care refuză grandilocvența, sentimentalitatea și pitorescul ieftin, făcând evidentă orientarea sa structurală spre compoziția clasică. Sensibilitatea sa controlată este dublată de o supremă asceză a spiritului, într-o unitate care îl distinge de lirismul post-impresionist. Predilecția lui Pallady pentru natura moartă denotă dorința de a reda într-un tablou un fragment din realitatea universală, în toată poezia și armonia sa. Renunțarea la pictarea peisajelor naturale dă impresia unei căutări a semnificației concentrate în corola unei flori, într-un fruct sau în frunzele adăugate obiectelor cotidiene. Aportul picturii lui Cézanne nu este de loc neglijabilă pentru formația lui Pallady, însă cu siguranță reflexiile sale asupra picturii medievale române au jucat un rol tot atât de important. Pentru peisajele sale pariziene, Pallady alegea mai ales locurile din vecinătatea Senei, atât pentru a sugera tremorul luminii pe suprafața apei, cât și pentru a reda planurile unui peisaj, unde zidăria caselor, frunzișul arborilor, mișcarea orizontală a fluviului formează o gamă de culori perfect unitară într-o imagine coerentă. Theodor Pallady rămâne fără îndoială unul din cei mai prestigioși artiști moderni, păstrându-și întreagă ambiția de a fi un pictor "din toate timpurile".
  • Descriptori: Theodor Pallady; autoportret; pictură; ulei și creion pe hârtie lipită pe carton; artă grafică; ulei și creion; portret; portret de bărbat; pictură impresionistă; impresionism; pictor; bărbat;
  • Expediată: Nu

Localizare
  • Regiune/Zona geografica /Context spatial: Muntenia
  • Localitate: București Sectorul 1
  • UAT: Municipiul București
  • Județ: București
  • Adresa actuala: Calea Victoriei nr. 49-53
  • Adresa initiala: Calea Victoriei nr. 49-53
  • Stat: România

SIMILARE
STOMFF_CP_2_189_a_000194; STOMFF_CP_2_189_r_000194; STOMFF_CP_6_039_a_000241;STOMFF_CP_6_040_r_000241 STOMFF_CP_11_ 0023_a_000480; STOMFF_CP_11_ 0024_r_000480 STOMFF_CP_17_0233_a_000913; STOMFF_CP_17_0234_r_000913 STOMFF_CP_16_0021_a_000754; STOMFF_CP_16_0022_r_000754 STOMFF_CP_16_0037_a_000762; STOMFF_CP_16_0038_r_000762 STOMFF_CP_16_0049_a_000768; STOMFF_CP_16_0050_r_000768 STOMFF_CP_16_0079_a_000783; STOMFF_CP_16_0080_r_000783