CĂRȚI POȘTALE


Colecția Andrei Ștomff

ANDREESCU LA BARBIZON

  • Nume actual subiect: Andreescu la Barbizon: pictură realizată de Nicolae Grigorescu (1838 - 1907)
  • Descriere: Pictură ce înfățișează un bărbat deplasându-se întru pesaj reprezentat de un fond de vegetație lucrat în tușe mici de verde și brun, pe care se detașează în viziune frontală. Peisajul este lucrat în tușe largi de culoare albastru, brun, ocru. Portretul îl înfățișează pe Ion Andreescu, la Barbizon, în costum de lucru. Pe cap poartă o pălărie și un veșmânt verde. În spate își cară șevaletul iar în mâna dreaptă ține un obiect dreptunghiular ce pare a fi o paletă. Tabloul este semnat stânga jos, cu roșu: „Grigoresco”.
  • Autor subiect: Nicolae Grigorescu
  • Datare subiect: 1879 - 1880
  • Fișă obiect clasat: [1]

    1. pictura--Grigorescu-Nicolae--Andreescu-la-Barbizon

  • Tip imagine: color
  • Observații: Nicolae Grigorescu este primul dintre fondatorii picturii române moderne, urmat de Ion Andreescu și Ștefan Luchian. Nicolae Grigorescu a devenit un simbol pentru tinerele generații de artiști care, în primele decenii ale secolului al XX-lea, căutau să identifice și să aducă la lumină valorile spiritualității românești. Realizările din domeniul picturii religioase sunt: icoanele și prăznicarele de la biserica din Băicoi, icoanele de la Mănăstirea Căldărușani, icoana Sfântului Spiridon de la biserica Alexa din București, picturile murale de la Mănăstirea Zamfira, picturile de la Mănăstirea Agapia și de la biserica din Puchenii Mari. Grigorescu a căutat să găsească o formulă adecvată de aplicare a clasicismului în iconografia tradițională, urmând drumul înaintașilor săi în această direcție. Practic, până la vârsta de douăzeci de ani, el l-a depășit pe Anton Chladek, Gheorghe Tattarescu sau Constantin Lecca, cei care au fost promotorii înnoirii clasiciste din primele decenii ale secolului al XIX-lea în România. Cele mai reprezentative lucrări care au rămas din prima perioadă de creație a artistului sunt icoana de la biserica Alexa, icoana realizată pentru catapeteasma de la Căldărușani intitulată Isus și femeia Samarineană, cele opt icoane împărătești de la Zamfira, Epitaful și praporul de la Zamfira și picturile murale de la Agapia.
  • Descriptori: artă plastică; Grigorescu; costum de lucru; Ioan Andreescu; Barbizon; ulei pe pânză; Muzeul Național de Artă al României; impresionism; pictură impresionistă; pictură; pictură de șevalet; pictură în ulei; pictor; Nicolae Grigorescu;
  • Editura: Întreprinderea Poligrafică Sibiu
  • Expediată: Nu

Localizare
  • Regiune/Zona geografica /Context spatial: Muntenia
  • Localitate: București Sectorul 1
  • UAT: Municipiul București
  • Județ: București
  • Adresa actuala: Calea Victoriei nr. 49-53
  • Adresa initiala: Calea Victoriei nr. 49-53
  • Stat: România

SIMILARE
STOMFF_CP_6_021_a_000232;STOMFF_CP_6_022_r_000232 STOMFF_CP_11_ 0069_a_000503; STOMFF_CP_11_ 0070_r_000503 STOMFF_CP_26_ 0005_a_001669; STOMFF_CP_26_ 0006_r_001669  STOMFF_CP_26_ 0007_a_001670; STOMFF_CP_26_ 0008_r_001670 STOMFF_CP_29_0081_a_001953; STOMFF_CP_29_0082_r_001953 STOMFF_CP_29_0143_a_001984; STOMFF_CP_29_0144_r_001984 STOMFF_CP_40_0045_a_002720;STOMFF_CP_40_0046_r_002720 STOMFF_CP_0744_a_4840; STOMFF_CP_0745_r_4840